60 min.
40-60
13+

Lær at arbejde sammen
om at styre et moderne, verdensomspændende
rederi.

Book spillet

Der skal lukkes kontrakter, købes olie, planlægges sejlruter og udvikles ny teknologi

Opgaverne deles mellem spillerne, så det kræver samarbejde og overblik, at få succes i spillet. 

Men spillet er på tid! Derfor gælder det om at kunne holde hovedet koldt og handle hurtigt. ellers løber tiden, og konkurrencen stryger forbi.

1920 Ssfinale CLU7445

Læring i spillet

Holdende fungerer som en international virksomhed. Som i virkeligheden får hvert hold et ansvarsområde, som er de eneste der har adgang til.

Shipping-holdet indgår kontrakter om at sejle varer rundt i verden og planlægger sejlruterne. Skibsfart-holdet flytter flåden og sørger for at finde de bedste ruter. Finans-holdet holder styr på penge og arbejdskraft og sikrer sammenhængen på holdet. Teknologi-holdet køber ny teknologi, der gør hele holdet bedre. Offshore-holdet sørger for olie til flåden.

Spillet vindes af det hold, der samler flest point. Holdet får point ved at indgå kontrakter, købe olie til flåden, laste varerne og sejle dem til deres destination. Jo længere ruter, desto flere points. Holdene skal hjælpe hinanden og koordinere deres indsats. Opgaven kan kun løses i fællesskab.

Spillets elementer

Teknologi

Teknologikortene giver holdet fordele undervejs i spillet. Det er muligt at få hurtigere skibe, flere skibe eller mere Workforce.

Kontrakt

Her ligger man sin strategi og køber løbende de kontrakter der i sidste ende er dem der giver holdet point.

Work force

Holdene bruger workforce til alle træk der foretages i spillet. Man får 10 nye workforce i hver runde.

Olie

Kortene repræsenterer oliemarkedet hvor man køber olie til at sejle sin flåde rundt.

Points

Vinderen af Seven Seas er det hold der har samlet flest point når tiden er udløbet.

Forurening

Jo mere olie holdet bruger til at sejle sine skibe, jo mere forurening.

0
Elever har spillet
0
Deltagende skoler
0
Timer spillet

Det Blå Danmarks nye brætspil, Seven Seas, giver en, en god chance for at udforske verden omkring rederi- og søfarts branchen, både på en lærerig måde, men bestemt også på en sjov og kreativ måde.

 

-Mette Porse, HTX Silkeborg

Seven Seas gav mig mulighed for mere praktisk undervisning fremfor den almindeligt kendte teoretiske undervisning i gymnasiet, mens jeg samtidig fik udvidet min horisont i forhold til, hvad jeg kan blive til i mit arbejdsliv!

 

-Martin Lembrecht, Tietgen Handelsgymnasium

Eleverne var ekstremt engagerede og ville gerne prøve igen. Har sjældent set sådan en entusiasme fra dem. Flere tog brochuren med hjem.

 

-Ellen, Lærer, Parkskolen

Det var et rigtig godt spil, som virkelig fik eleverne i gang. Godt tilrettelagt, og god underviser.

 

-Brian Svenningsen , Lærer, Assens Skole

Spillet var lækkert designet, og trods de mange regler, fik eleverne hurtigt fat i hvad det gik ud på.

 

-Kasper, Lærer, Løgstrup Skole

Praktisk information

World Careers - Det Blå Danmark tilbyder at komme på besøg i landets 8-9. klasser samt HTX og STX, og spille det populære læringsspil ”Seven Seas” med eleverne.

Spillet er udviklet med henblik på at give de unge mennesker et indblik i de mange uddannelses- og karrieremuligheder Det Blå Danmark har at byde på.

Inden spillet vil der være et kort oplæg om elevernes uddannelsesmuligheder som holdes af en studerende fra en maritim uddannelsesinstitution.

Spillet er for to eller flere klasser, og kan spilles uden forudgående viden om spillet eller Det Blå Danmark.

Det er gratis for skolen at få besøg, og World Careers faciliterer spillet med en gamemaster den pågældende dag.

Rammerne

Minimum 40 elever (max 60)
To sammenhængende lektioner á 45 min
1 lokale der rummer alle deltagende elever på én gang
Borde, med 5 elever pr. side, 10 elever pr. bord. Mål: 240x60 cm.
Storskærm med mulighed for at tilslutte computer

Program

Et typisk program for dagen vil være følgende (der tages her udgangspunkt i at eleverne møder kl. 8.00, men tiderne tilpasses naturligvis jeres lektioner):

Kl. 07.30: World Careers’ udsendte game master gør spillet klar i det pågældende lokale.

Kl. 08.00: Oplæg v/ studerende fra eksempelvis SIMAC

Kl. 08.15: Reglerne til Seven Seas gennemgås med eleverne

Kl. 08.45: Spillet starter

Kl. 09.45: Spillet slutter og vinderen kåres

Ønskes yderligere information er I velkomne til at kontakte Nick Zitouni på nz@bruun-partnere.dk eller tlf. 41 65 65 65.

Book spillet

1920 Ssfinale CLU7118

Til undervisere og vejledere

Vil du have info, når vi åbner op for tilmeldinger og anden relevant materiale så skriv dig op her

Tilmelding