Nyt ungepanel i Danske Rederier skal stille alle de spørgsmål, vi ikke selv kan stille

Et nyt ungepanel for Danske Rederier skal tale de unges sprog og hjælpe branchen med at forstå sig selv… fra de unges synspunkter.  

”Vis mig din bolig, og jeg skal fortælle, hvem du er”. Nogenlunde sådan lyder et tidligere indspark fra et boligkoncept på TV. Selvom Det Blå Danmark ikke ligefrem er en bolig, er grundprincippet, at der nogle gange skal helt andre til, for at gøre os klogere på os selv. Det er præcis, hvad det nye ungepanel kan. Hos World Careers anses de unges perspektiver nemlig som betydningsfulde, og der er en stærk overbevisning om, at de kan bidrage med værdifuld indsigt, hvad angår uddannelsesvalg blandt unge.

Ungepanelet består af Molly, Luis, Ella og Jules - alle i alderen 15-17 år. Initiativet til at etablere et ungepanel udspringer af ønsket om at skabe relevant og målrettet indhold til World Careers-kampagnen. Målet er, at panelet skal fremme fokus på shippingbranchen og sikre, at branchen ligger forrest i konkurrencen om at tiltrække unge talenter.

Om shippingbranchen siger Luis: ”Jeg kender lidt til shippingbranchen, i forbindelse med min ungdomsuddannelse, men ellers kender jeg ikke så meget til det. Derfor glæder jeg mig vildt meget til at få mere indsigt i branchen generelt, og se hvilke, og hvor mange muligheder, som Det Blå Danmark egentlig tilbyder.”

Alle fire unge har været igennem en castingproces, hvor en af opgaverne blandt andet var at lave et fiktivt interview med en skibsfører, maskinmester eller shippingtrainee. Intentionen er, at ungepanelet deltager i kommende rekrutteringsfilm og events, hvor modtagerne er udskolingselever i grundskolen og studerende på ungdomsuddannelser.

Det nye ungepanel vil repræsentere Danske Rederier til og med juni 2025.

Se også filmen om ungepanelet her.

onDemand