World Careers holder kickoff for 30 nye ”Future Talents”

Future Talent projektet 2016/2017 blev søsat i fredags, hvor der blev holdt Kickoff event for det nye hold, der er blevet headhuntet henover sommeren 2016. Arrangementet foregik hos Nordisk Film i Valby, hvor de unge blev introduceret til konceptet og blev rystet godt sammen, så de fremadrettet kan samarbejde på kryds og tværs af skolerne, som er fordelt i hele landet.

I sommeren 2015 blev der headhuntet 30 HHX/HTX/STX elever fordelt i hele landet som tilsammen skulle udgøre Det Blå Danmark ”Future Talent”. For at komme i betragtning som ”Future talent” skal man have gode karakterer i skolen, engageret i aktiviteter udover skolen, have et stort netværk, være aktiv på sociale medier og være en af de unge, som andre unge også gerne vil være og ser op til. De udvalgte Future Talents 2015/2016 fik til opgave at de skulle promovere Det Blå Danmark gennem en række events, som de selv skulle planlægge og markedsføre på deres skole og i deres netværk mod at de fik udgifter betalt af kampagnen. Events gennem det sidste år bestod af virksomhedsbesøg, gæsteoplægsholdere til morgensamlingen, uddeling af Det Blå Danmark kage på skolen, udflugt til søfartsmuseet og meget mere.

Det blev i alt til 120 antal events og 650 antal registreringer i talent databasen og adskillige delinger af billeder fra de forskellige events.

Future Talents 2016/2017
Future Talent projektet 2016/2017 er netop blevet søsat i fredags, hvor der blev holdt Kickoff event for det nye hold, der er blevet headhuntet henover sommeren 2016. Arrangementet foregik hos Nordisk Film i Valby, hvor de unge blev introduceret til konceptet og blev rystet godt sammen, så de fremadrettet kan samarbejde på kryds og tværs af skolerne, som er fordelt i hele landet.


30 nye unge mennesker står nu klar til et skyde et skoleår af, hvor de engagerer sig i Det Blå Danmark og vil sprede de gode budskaber ud om de mange uddannelses- og karrieremuligheder som den maritime branche tilbyder.

Fakta om ”Future Talents”
Future talent projektet blev startet op i World Careers tilbage i august 2015. Konceptet tager udgangspunkt i viden om de unges adfærd i forhold til markedsføring. Når man spørger de unge er viral markedsføring, hvor andre unge som de har tillid til spreder et budskab, den mest troværdige form for markedsføring. Når ham eller hende den seje i klassen siger at et bestemt brand er sejt, lytter målgruppen efter og følger eksemplet. Denne type markedsføring er meget brugt i forbindelse med produkt branding, men Det Blå Danmark er en af pionererne inden for denne markedsføringsmetode i forhold til karrierebranding.