Det Blå Danmarks Future Talents

Future talent projektet blev startet op i august 2015 og første år er nu afsluttet. Future Talents konceptet bygger på superpromoter konceptet, der tager udgangspunkt i viden om de unges adfærd i forhold til markedsføring. Når man spørger de unge selv er viral markedsføring, hvor andre unge som de har tillid spreder et budskab den mest troværdige form for markedsføring. Når ham eller hende den seje i klassen siger at et bestemt brand er sejt, lytter målgruppen efter og følger eksemplet. Denne type markedsføring er meget brugt i forbindelse med produkt branding, men Det Blå Danmark er en af pionererne inden for denne markedsføringsmetode i forhold til karrierebranding.

I sommeren 2015 blev der headhuntet 30 HHX/HTX/STX elever fordelt i hele landet som tilsammen skulle udgøre DBD Superpromoter korpset. For at komme i betragtning som superpromoter skal man have gode karakterer i skolen, engageret i aktiviteter udover skolen, have et stort netværk, være aktiv på sociale medier og være en af de unge, som andre unge også gerne vil være og ser op til.

De udvalgte Future Talents 2015/2016 fik til opgave at de skulle promovere Det Blå Danmark gennem en række events, som de selv skulle planlægge og markedsføre på deres skole og i deres netværk mod at de fik udgifter betalt af kampagnen. Events gennem det sidste år, som bestod af virksomhedsbesøg, gæsteoplægsholdere til morgensamlingen, uddeling af Det Blå Danmark kage på skolen, udflugt til søfartsmuseet og meget mere.

Det blev i alt til 120 antal events og 650 antal registreringer i talent databasen og adskillige delinger af billeder fra de forskellige events. Future Talent projektet kommer til at køre igen i 2016/2017 og headhunting på nye talenter er i fuld gang.