2015 kampagnen havde stor effekt

I 2015 var fokus for den samlede det Blå Danmark kampagne kvalitet frem for kvantitet. Vi vil ikke ses af alle, men af de rigtige. Det gjaldt for de mange events, hvor det generelt lykkedes at skabe stor opmærksomhed, få fyldte huse og have masser af interesserede unge på ventelister. Det gjaldt ligeledes på de elektroniske platforme.

Hjemmesiden worldscareers.dk fik over 200.000 besøgende, og lige så vigtigt lykkedes det at sende mere end 21.000 unge direkte videre til hjemmesider for de mange virksomheder og uddannelsesinstitutioner bag kampagnen.

Facebook-siden fik mere end 5.000 nye likes og har nu godt 15.000. Talentdatabasen fik over 2.500 nye tilmeldinger, og vi har nu mere end 13.000 interesserede unge i databasen i alt. Der blev også sat nye initiativer i søen herunder en Instagram-side, som fik ca. 1.000 følgere. Denne platform forventes der stor vækst på i 2016. En ny LinkedIn gruppe fik over 1.000 medlemmer. Endelig fik Twitter profilen – der specifikt bruges til at komme i dialog med journalister og det politiske miljø – over 500 følgere. Alt i alt meget tilfredsstillende resultater, som der skal bygges videre på i 2016.